Bintang K-pop berusia 28 tahun dan rakan aktres Sulli, Goo Hara ditemui mati Ahad di rumahnya di Seoul, Korea Selatan.

Goo Hara Dead pada usia 28 tahun pada hari Ahad, kata polis Gangnam.
Goo, nama sebenarnya Goo Ha-ra, dan juga dikenali dengan nama tunggal Hara, adalah bekas anggota kumpulan gadis lima bahagian Kara dari 2008 hingga 2015. dia kemudian melancarkan kerjaya muzik solonya, dan juga mengarahkan beberapa filem dan peranan TV.
Penyebab kematiannya kini tidak jelas. Polis belum membuat laporan rasmi mengenai kematiannya, dan tidak mengesahkan jika Goo membunuh dirinya sendiri.

Goo Hara Dead pada usia 28 tahun pada hari Ahad, Tetapi Kenapa?

Goo Hara Dead pada usia 28 tahun pada


Tetapi diketahui bahawa dia cuba membunuh diri pada bulan Mac tahun ini selepas bekas teman lelaki cuba untuk memerasnya dengan ancaman serangan dan melepaskan video seks. Di tengah-tengah pertikaian, agensi Goo menamatkan kontraknya.

Pada bulan Jun, dia menandatangani kontrak baru dengan agensi pengurusan bakat terkemuka Pengeluaran Ogi di Jepun, di mana Kara telah menikmati populariti yang besar. Di bawah Ogi, Goo muncul di rancangan TV dan acara fesyen utama di Jepun. Dia juga mengeluarkan single “Queen Midnight” tunggal Jepun pada 13 November.

Goo Hara adalah salah seorang sahabat penyanyi Sulli

Ia juga diketahui bahawa dia adalah salah satu rakan rapat penyanyi-pelakon Sulli, yang membunuh dirinya pada bulan Oktober. Pada masa itu, Goo berkata dalam air mata bahawa dia baik-baik saja dan akan terus bekerja lebih keras semasa sesi live Instagramnya.
Sejak lewat tahun 1990-an, terdapat penggantian kematian di kalangan bakat muda K-pop. Ramai yang telah mengadu kemurungan, yang lain telah meninggalkan tanda-tanda yang lebih konkrit bagi industri yang sangat toksik yang, di belakang luaran yang glamor dan berkilat, memijak maruah manusia.

Pada tahun 2009, pelakon Jang Ja-yeon membunuh diri, meninggalkan nota yang mendakwa bahawa dia telah didera secara seksual oleh tokoh-tokoh kuat dalam industri hiburan. Yang lain tertekan oleh kritikan dalam talian mengenai penampilan, keperibadian dan gaya hidup peribadi mereka. Kes yang paling baru adalah Sulli, yang membunuh dirinya pada bulan Oktober. Bintang lantang sering mendapati dirinya sebagai sasaran membuli siber.